Dzień Inżynierii Środowiska przyciągnął kilkanaście firm z branży, które chciały pokazać studentom obszary działań i też popularyzacji kierunku i był niebanalną inżynierską przygodą. Na terenie przed Wydziałem BAIŚ pojawili się uczniowie szkół średnich.
W ramach wydarzenia, któremu przyświecało hasło Inżynieria Środowiska w Budownictwie na lata! odbył się konkurs Czas na leżak. Studenci konstruowali ten niezastąpiony latem wypoczynkowy mebel z elementów instalacji budowlanych. Na realizację swoich kreatywnych i nieszablonowych pomysłów mieli 3,5 godziny.
– Aż 15 firm ustawiło swoje namioty i stanowiska pokazowe oraz mobilne showtrucki, czyli specjalne wersje ciężarówek do prezentacji ich produktów. Są to innowacyjne systemy grzewcze, chłodzące i wentylacyjne, a także urządzenia i rozwiązania stosowane w sieciach i instalacjach wodno-kanalizacyjnych firm znanych na polskim i światowym rynku rozwiązań wykorzystywanych w szerokorozumianej inżynierii lądowej i wodnej – mówi prof. PŁ. Robert Cichowicz z Instytutu Inżynierii Środowiska i Instalacji Budowlanych, wpierający studentów w działaniach – Chcemy pokazać, że inżynierowie środowiska są nieocenieni dla naszej planety i dla przyszłych pokoleń. Dla naszych studentów będzie to także znakomity kontakt z najnowocześniejszymi rozwiązaniami stosowanymi w praktyce.
Studenci budowali dwa rodzaje leżaków. Jeden w technologii skręcanej z profili metalowych i drugi z kształtek i rurek z tworzywa sztucznego. Materiały dostarczyła firma Niczuk i firma VESBO. Modele należało zbudować według dostarczonych instrukcji. Powstały leżaki z rurek, kształtek, profili, a także innych elementów.
W konkursie wzięło udział 8 czteroosobowych drużyn. Zwycięzcą został zespół w składzie: Dominika Twardowska, Wiktoria Deskiewicz, Piotr Kempa i Maciej Jagoda. Drugie miejsce otrzymali: Julia Lapies, Marta Kurzaj, Kajetan Witczak i Barnaba Żurawski. Na podium stanęli także: Adam Badek, Sylwia Szmiłyk, Szymon Szczepański i Jan Łyszkowicz.
Leżaki plastikowe były konstrukcją, która nie podlegała testom obciążeniowym, natomiast te wykonane ze stalowych kształtek były wytrzymałe na wielokilogramowe obciążenie.