Ponad 20 milionów na kształcenie powiązane z rynkiem pracy

13-06-2024

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło 11 czerwca wyniki oceny merytorycznej wniosków złożonych w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 pt. „Kształcenie na potrzeby gospodarki”.

Politechnika Łódzka otrzymała czwartą co do wielkości kwotę dofinansowania. Wsparcie przyznano dla 47 projektów z 211 złożonych do oceny.

- Na modyfikację i utworzenie nowych kierunków kształcenia na potrzeby gospodarki przeznaczymy ponad 20 mln zł. To kolejny sukces naszej uczelni – mówi rektor prof. Krzysztof Jóźwik kierujący projektem. – Dzięki tym środkom dostosujemy ofertę Politechniki Łódzkiej do potrzeb rozwoju gospodarczego oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

Modyfikacja obejmie programy kształcenia na 7 istniejących kierunkach studiów Business, Society and Technology, mechanika i budowa maszyn, elektrotechnika, wzornictwo, menedżer żywności i żywienia, architektura, papiernictwo i poligrafia. Utworzony zostanie nowy kierunek Digital Management. Na wszystkich tych kierunkach wprowadzone będą dla studentów dodatkowe elementy kształcenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz AI.

Jak wyjaśnia prof. Krzysztof Jóźwik

- Projekt zakłada realizację działań na kierunkach studiów, które odpowiadają potrzebom gospodarki i rynku pracy. Ponadto ma na celu rozwijanie kwalifikacji i kompetencji kadry zaangażowanej w proces kształcenia na tych kierunkach. Uczestnikami projektu są wyłącznie studenci objęci wsparciem, co stanowi około 1200 osób, oraz kadra odpowiedzialna za realizację procesu kształcenia na tych kierunkach.

Podjęte będą dodatkowe działania zmierzające do ograniczenia zjawiska dropoutu, w tym zajęcia wyrównawcze z matematyki, mechaniki technicznej, fizyki, rysunku, identyfikacji tekstyliów, języka angielskiego, innych języków obcych, szkoleń z kompetencji miękkich, tutoring oraz konsultacje z psychologiem akademickim/psychologiem klinicznym.

Studenci biorący udział w projekcie będą pochodzili z naborów na trzy kolejne lata akademickie począwszy od 2025/26.