Politechnika Łódzka otrzymała do realizacji trzy nowe projekty europejskie finansowane z programu Erasmus+. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności każdemu z nich przyznała maksymalne dofinansowanie, czyli 400 tysięcy euro. Ich tematyka wiąże się z działaniami mającymi na celu zwiększenia szans na zatrudnienie świeżo upieczonych absolwentów, edukacją łączącą wiedzę i zrozumienie Celów Zrównoważonego Rozwoju z rozwijaniem inteligencji emocjonalnej oraz projektowaniem immersyjnych doświadczeń 3D i wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.
W tej edycji konkursu na liście znalazło się w sumie 14 projektów, a wynik PŁ należy do najlepszych.
Na drugim miejscu listy rankingowej znalazł się projekt „Blended Outdoor Learning for fostering the employability of newly graduates”, którego koordynatorem jest dr inż. Anna Laska-Leśniewicz z Instytutu Mechatroniki i Systemów Informatycznych. Poza PŁ w skład konsorcjum wchodzą: Universidad de Vigo, Femxa Formación SLU, Universita del Salento, Kauno Technologijos Universitetas, Universidade dos Acores.
W czołowej dziesiątce jest też złożony przez Centrum Współpracy Międzynarodowej projekt #edu4sdgs (Building a Comprehensive Educational Ecosystem for Sustainable Development Goals). Prace konsorcjum koordynuje dr inż. Dorota Piotrowska, prof. PŁ, a partnerami PŁ są Universitat Autònoma de Barcelona (Hiszpania), Welfare and Development Association (Hiszpania), ACEEU (Niemcy), Riga Technical University (Łotwa) i Team Coaching (Polska).
Trzeci zwycięski projekt to „Best practices for high-immersion experiences design”. Jego koordynatorem jest dr inż. Grzegorz Zwoliński z zespołu Voxel Research Lab w Instytucie Mechatroniki i Systemów Informatycznych. Partnerami z zagranicy jest portugalski Universidade de Aveiro oraz Universidad Miguel Hernandez de Elche i Universidad de Vigo z Hiszpanii.
Wymienione projekty wygrały w konkursie ogłoszonym w ramach Akcji 2 – Partnerstwa współpracy dla szkolnictwa wyższego, konkurs 2023, runda 1.
Pozytywnie zostało ocenionych jeszcze kilka innych wniosków zgłoszonych przez PŁ, ale z powodu ograniczonych możliwości finansowania trafiły one na listę rezerwową. Są to:
„XR escape room - soft skills training for the modern learner”, „Circular transformation - design of a sustainable city”, „Upskilling academic teachers and stimulating innovative guidance practices by implementing Engineering Case Teaching”.
Więcej o celach i działaniach dofinansowanych projektów w odrębnych artykułach.