Nowa wizja tutoringu w PŁ

17-10-2022

Mistrzowie Dydaktyki to liczna grupa nauczycieli akademickich, którym szczególnie bliskie są innowacje w kształceniu. Jedno z ich ostatnich spotkań służyło dyskusji na temat modelu tutoringu w Politechnice Łódzkiej. Celem rozmów była potrzeba rozwinięcia tej metody współpracy wykładowców i studentów.

 

 

W wyniku dyskusji postanowiono wprowadzić do praktyki trzy koncepcje:

  • tutoring rówieśniczy – strategia, w której studenci udzielają pomocy naukowej swoim rówieśnikom lub młodszym rocznikom, mającym trudności w nauce,
  • tutoring ekspercki/naukowy – przeznaczony w głównej mierze dla studentów starszych roczników, mających już sprecyzowane plany naukowe i chcących rozwijać swoje umiejętności oraz wiedzę w danym kierunku,
  • tutoring wprowadzający do studiowania – pomocny przy niwelowaniu różnic między edukacją w szkole średniej, a akademicką.

Jak widać nowy rok akademicki przynosi nowe wyzwania, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić kształcenie na Politechnice Łódzkiej.

Spotkanie Mistrzów Dydaktyki prowadziła mgr Adrianna Kozłowska, dyrektor Centrum Kształcenia PŁ.