W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie Jak skutecznie komercjalizować wyniki prac badawczych?, dziekan Wydziału Organizacji i Zarządzania prof. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska wraz z prof. Magdaleną Grębosz-Krawczyk i dr inż. Iwoną Staniec odwiedziły czołowe amerykańskie uczelnie – Massachusetts Institute of Technology i Harvard University.
Bostońskie uczelnie zajmują kolejno 2 i 3 miejsce w rankingu „The World’s Most Innovative Universities” przygotowywanym przez Reutersa i od lat stanowią rdzeń ekosystemu innowacji w USA.
Spotkania z panią Lesley Millar-Nicholson, dyrektorem zarządzającym Technology Licensing Office w MIT oraz panią Yeleną Bisharyan – dyrektorem ds. Business Development w Biurze Rozwoju Technologii na Universytecie Harvarda pozwoliły nie tylko zidentyfikować dobre praktyki w obszarze komercjalizacji, ale także zrozumieć znaczenie marki uczelni i kultury przedsiębiorczości w trakcie wdrażania nowoczesnych rozwiązań.
Podczas wizyt podkreślano, jak ważne jest, aby badania naukowe były zorientowane na praktyczne potrzeby społeczne. Dyskutowano także o metodach i narzędziach niezbędnych do motywowania i wspierania naukowców.
Badania prowadzone przez zespół z Wydziału OiZ realizowane są w ramach projektu „Wzmocnienie potencjału komercjalizacyjnego jednostek naukowo-badawczych z województwa łódzkiego” finansowanego ze środków Urzędu Marszałkowskiego. Wnioski z przeprowadzonych wizyt studyjnych przedstawione zostaną m.in. podczas XV Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2022.