Przedmiotem projektu Rozwój modułowego UAV zintegrowanego z systemem antykolizyjnym jest stworzenie bezzałogowego statku powietrznego (UAV - unmanned aerial vehicle) o maksymalnej masie startowej 8-12 kg. Konstrukcja ma być wykorzystywana w badaniach własnych i ma na celu poszerzenie możliwości badawczych zespołu miłośników dronów pracującego w kole naukowym SKaNeR.
Będzie to stosunkowo tania platforma drona wykorzystywana w szczególności do realizacji badań nad pracą zespołu robotów, misji wielu robotów oraz współpracy dronów z robotami lądowymi.
Cechy wyróżniające proponowane rozwiązanie to możliwość szybkiej adaptacji konstrukcji dla konkretnych wymagań aplikacyjnych, cyfrowe systemy komunikacji, układy antykolizyjne, integracja z oprogramowaniem ROS/ROS2, łatwość serwisowania i niskie koszty eksploatacji.
Wyniki projektu mają zostać przetransferowane do gospodarki, a zakładanym rynkiem docelowym są jednostki naukowe oraz firmy prowadzące badania w zakresie wykorzystania dronów w aplikacjach przemysłowych.
Pierwsze testy urządzenia nastąpią podczas zawodów Droniada 2021, w których drużyna SKaNeR startowała już kilkukrotnie ze sporymi sukcesami.