Spotkania z wyobraźnią i nie tylko…

06-04-2020

Jak co roku na wiosnę wydawcy, księgarze, autorzy, redaktorzy, ilustratorzy, znawcy rynku księgarskiego oraz miłośnicy książek obchodzili swoje wielkie święto. Podczas Poznańskich Targów Książki (6-8 marca 2020 roku), realizowanych pod hasłem „Spotkania z wyobraźnią”, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej prezentowało swój dorobek wśród najważniejszych oficyn i instytucji naukowych w kraju.

Wydawnictwo PŁ przedstawiło w stolicy Wielkopolski blisko 200 tytułów, znajdujących się aktualnie w sprzedaży. Są to w większości monografie naukowe i rozprawy habilitacyjne pracowników naukowych naszej uczelni. Niemałą część stanowią także cenne publikacje dydaktyczne i materiały konferencyjne oraz – co szczególnie warte podkreślenia w kontekście jubileuszu 75-lecia PŁ – unikatowe prace przybliżające historię i bogate tradycje naszej uczelni.

Na poznańskich targach, będących nie tylko wydarzeniem o charakterze handlowym, ale także znakomitą okazją do promocji wizerunku uczelni i jej osiągnięć badawczych, stoisko Wydawnictwa PŁ odwiedziło blisko półtora tysiąca osób. Sprzedano kilkadziesiąt publikacji, a wiele tytułów zostało zamówionych online, a także spopularyzowanych za sprawą Katalogu Wydawnictwa PŁ dostępnego dla odwiedzających nasze stoisko.

Na stoisku Wydawnictwa PŁ Na stoisku Wydawnictwa PŁ

foto: Agata Niewiadomska

Matematyka, architektura i zarządzanie

Szczególne uznanie nabywców zyskały publikacje z zakresu matematyki, fizyki i informatyki skierowane do studentów uczelni politechnicznych, w tym tomy pod redakcją Andrzeja Justa Matematyka dla studentów politechnik czy opracowanie Grzegorza Andrzejczaka Analiza I. Materiał do wykładu.

Ciekawość zwiedzających wzbudziły także prace Anny Anety Tomczak Otwarty krajobraz kulturowy z zabytkiem w tle. Formy ochrony na przykładach z ziemi łódzkiej, Tomasza Grzelakowskiego Idea zrównoważonego rozwoju w architekturze budynków biurowych początku XXI wieku oraz Joanny Borowczyk Architektura powojennych szpitali Łodzi na tle uwarunkowań epoki, stanowiące część serii finansowanej przez Tubądzin.

Wysoki poziom sprzedaży uzyskały także książki poświęcone współczesnym aspektom socjologii i psychologii biznesu, zarządzania i praktyk marketingowych. Tu uwaga kupujących koncentrowała się na takich tytułach jak: Social Media Marketing Magdaleny Grębosz, Dagny Siudy i Grzegorza Szymańskiego, Wybrane zagadnienia socjologii i psychologii Jadwigi Paul i Joanny Paul-Kańskiej oraz Warsztaty samodoskonalenia Małgorzaty Olczak.

Książki w pakietach i poezja

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także atrakcyjne zestawy tytułów reprezentujących serie tematyczne. Przykładem serii docenionych przez liczne grono kupujących były między innymi prace: Jakuba Szczepaniaka Matematyka nie tylko dla dorosłych, Nieznośna lekkość matematyki i Jasna strona matematyki, Anny Lis i Józefa Góry Najcenniejsze olejki eteryczne oraz Janusza Wawrzeckiego Teoria manipulatorów, Teoria maszyn i mechanizmów przestrzennych.

Nietypowa dla wydawnictwa politechnicznego, a ciesząca się dużym zainteresowaniem gości poznańskich targów publikacja zbioru wierszy Magia słów, autorstwa prof. Marioli Buczkowskiej, nowości wydawnicze w naszej aktualnej ofercie oraz bieżąca produkcja pozwalają sądzić, że kolejne targi będą dla Wydawnictwa PŁ jeszcze bardziej owocne zarówno pod względem marketingowym, jak i promocyjno-wizerunkowym.

Ostatni moment przed  koronawirusem

Tegoroczna edycja Poznańskich Targów Książki pokazała multimedialne oblicze rynku wydawniczego, oferując specjalne strefy dla entuzjastów komiksów, strefy scrabble i salon miłośników płyt winylowych. Poznańskie święto książki stało się także okazją do rozwoju kompetencji w zakresie promocji i sprzedaży książek, marketingu wydawniczego, reklamy wydarzeń literackich czy budowania marki wydawnictwa. Temu właśnie służyła dwudniowa konferencja Book Marketing, w ramach której pisarze, naukowcy, specjaliści prawa autorskiego, marketingowcy i designerzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniami na temat rynku księgarskiego i wydawniczego w erze social mediów i big data.

Niemal dosłownie na chwilę przed złowrogim oddechem pandemii w Poznaniu było jeszcze tłumnie, gwarno, tłoczno. Dziś taki radosny, tętniący życiem tłum, spontaniczne rozmowy, błyskotliwe wywiady, bliskość relacji to już tylko wspomnienie i nadzieja, że może spotkamy się ponownie za rok i znowu będzie normalnie…