Tutoring rozwojowy dla uzdolnionych studentów

22-06-2023

Z wielką przyjemnością informujemy, że czwarta edycja projektu „Mistrzowie dydaktyki-wdrożenie modelu tutoringu” została zwieńczona sukcesem wielu studentów Politechniki Łódzkiej. Jest wśród nich Anna Magnuszewska - studentka drugiego roku inżynierii wzornictwa przemysłowego na Wydziale Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów. Prezentujemy sylwetkę tej młodej osoby, która od kilku lat łączy swoje pasje z nauką na wybranym kierunku studiów.

 

 

Anna Magnuszewska pochodzi z Białegostoku, gdzie ukończyła II Liceum Ogólnokształcące w klasie o profilu matematyczno-fizycznym. To właśnie w tej szkole dzięki własnej pracy oraz zaangażowaniu i wsparciu nauczycieli zdała maturę z wynikami, które otworzyły jej drogę do większości uczelni w kraju. Wybrała naszą Politechnikę, aby spełniać się na wymarzonym kierunku. Matematyka była wśród ulubionych przedmiotów pani Ani, ale wybrany, w połowie artystyczny kierunek studiów przewidywał poznanie tylko niewielkiej części jej akademickiej strony. Był to jeden z powodów zainteresowania się programem tutoringu oferowanym długoterminowo (przez 3 semestry) w ramach projektu dla uzdolnionych i wyróżniających się studentów PŁ. Projekt „Mistrzowie Dydaktyki - wdrożenie modelu tutoringu” realizowała pod kierunkiem dr inż. Gertrudy Gwóźdź-Łukawskiej z Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki.

- Dzięki projektowi poznałam przesympatyczną mentorkę oraz wspaniałego dydaktyka w jednej osobie

– mówi Anna Magnuszewska o wspierającej ją od dłuższego czasu dr inż. Gwóźdź-Łukawskiej. Wprowadziła ona swoją tutee w świat niekonwencjonalnych problemów matematycznych, a zarazem była otwarta na wspieranie swojej podopiecznej w rozwoju artystycznych pasji i ciekawe połączenie zainteresowań muzycznych z Królową Nauk.

- Za sprawą tutoringu mogłam pod okiem doświadczonego tutora rozwijać się w dziedzinie matematyki, niezależnie od mojego toku studiów i z radością doświadczać łączenia moich wszystkich pasji - dodaje pani Anna.

Uczestnictwo projekcie „Mistrzowie dydaktyki-wdrożenie modelu tutoringu”, który opierał się na długoterminowym wspieraniu potencjału naukowego młodych ludzi studiujących w naszej Alma Mater zapoczątkowało podejmowanie odważnych wyzwań przez Annę Magnuszewską.

- Doktor Gertruda Gwóźdź-Łukawska przekonała mnie do referowania moich wyników podczas V edycji Konferencji Zastosowań Matematyki „MathUp”, wydarzenia organizowanego przez studentów dla studentów młodszych na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki. Stało się to dla mnie ogromnym i bardzo interesującym wyzwaniem, pomimo że uznawałam wybrany przeze mnie temat za zbyt trywialny i niedoskonały, choćby z powodu nie zaprezentowania przeze mnie co najmniej kilku równań różniczkowych albo całek. Puchar Dziekana był więc dla mnie ogromnym wyróżnieniem i bardzo motywującym docenieniem moich starań. Często słyszy się, że najchętniej słucha się osób, które opowiadają o swojej pasji. Mam więc niezmierną nadzieję, że podczas mojego referatu dało się zauważyć zamiłowanie zarówno do muzyki, jak i matematyki” – wyznała studentka.

Dzięki wsparciu swojego Mistrza dydaktyki pani Anna miała możliwość uczestniczenia w wielu innych inicjatywach, m.in. w projekcie międzynarodowej współpracy akademickiej „e-Close” koordynowanym w CWM PŁ, uzyskanym w programie ERASMUS+. Udział w nim przyniósł Annie Magnuszewskiej możliwość osobistego rozwoju oraz doskonalenia kompetencji społecznych i językowych w gronie partnerów z uczelni w Hiszpanii, Niemczech i Portugalii.

Anna Magnuszewska jest przykładem osoby, która udowadnia że czas studiowania na Politechnice Łódzkiej może okazać się twórczym etapem życiowym dającym wiele możliwości – wystarczy sięgać po więcej, co studentka podsumowała w swojej wypowiedzi.

- Bazując na własnych doświadczeniach, chciałabym przekazać młodszym, starszym i przyszłym studentom, aby próbować poszerzać horyzonty i odkrywać nowe możliwości. Zachęcam do korzystania z tego, co oferują nam studia - nie tylko ze zniżek studenckich – i nie przejmować się porażkami, a pozwalać sobie popełniać błędy, bo każde doświadczenie jest drogą do własnego rozwoju.

. .